Beata Jędruch – członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Dorobek twórczy: pięć wystaw indywidualnych, udział w czterdziestu wystawach zbiorowych, autorski projekt Community Children In Medzilaborce (Fundation Open Society Instytute), udział w plenerach i akcjach fotograficznych.
Kiedy fotografowałam rzeźby w przemyskich kościołach o.o. Franciszkanów i o.o. Karmelitów Bosych zadałam sobie pytanie: jakie treści chcieli przekazać ich twórcy, przedstawiając świętych w taki sposób? Moją uwagę zwróciła dynamika postaci charakterystyczna dla warsztatu lwowskich artystów z XVIII wieku. Odkryłam, jak różny jest odbiór rzeźby w świątyni od tej, która jest eksponowana w muzeum, czy na wystawie. Rzeźby w kościołach wkomponowane w bogato zdobione ołtarze i wnętrza tworzą niepowtarzalny klimat. Zachęcają, żeby zatrzymać się przy nich na dłużej, pomyśleć kim był święty, co wyrażają jego gesty, mimika twarzy, kierunek wzroku. Znaczenie mają też atrybuty przypisane postaciom, rodzaj i ułożenie szaty, misternie oddane detale. Zauważyłam też interakcje pomiędzy figurami, najczęściej w bocznych ołtarzach, zrozumiałam znaczenie scen, w których występują. Rzeźby ożyły.